Gek genoeg


"Zoals elk jaar verheugde ik mij intens op beelden van grachten, pleinen, straten en kermissen, grote massa's mensen op de been in dorpen, steden en de hagelwitte stranden van het Caraïbisch deel van het Koninkrijk. Nederlanders helemaal uit hun dak. Uitbundig feestvierend. Een van die dagen dat 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg' even niet opgaat voor anders zo nuchtere Nederlanders. Maar het heeft niet zo mogen zijn." (koning Willem-Alexander, 27 april 2020)