Afkappen
‘Ik kom net uit een relatie waar al een hele tijd de bloei uit was. Ik heb er zelf een streep onder gezet. Onlangs liep ik een leuke meid tegen het lijf. Ik schrok van de overeenkomsten, en kreeg al vrij snel bijzondere gevoelens voor haar. Ze heeft erg veel van wat ik in een vrouw zoek. Nu heb ik alleen het gevoel dat ik te overhaast van de ene in de andere relatie stap. Ik heb nog teveel praktische dingen af te ronden met mijn ex. Daarom heb ik die leuke meid aangeven een tijdje niet meer in het echt met haar af te willen spreken, omdat ik bang ben iets moois te verzieken. Maar moet ik het nieuwe dat nu groeit wel afkappen om het niet te verpesten? Is dat wel slim?’