'Wanneer vanuit de neutrale nulstand een ledemaat naar voren wordt bewogen, noemen we dat anteflexie. We spreken van retroflexie wanneer er vanuit de nulstand een ledemaat naar achteren wordt bewogen. Bij palmairflexie wordt de hand vanuit het polsgewricht naar de palmzijde bewogen. De term dorsaalflexie is zowel voor het enkelgewricht als het polsgewricht te gebruiken. Waar het de hand betreft: deze wordt bij dorsaalflexie vanuit het polsgewricht, uit de neutrale nulstand, richting de rugzijde van de hand bewogen.'
reacties op dit artikel
#1 | 21-05-14 | cor zwart dat een mens
zonder hierover na te denken
toch nog
normaal kan bewegen