Algemeen gevoel


"Ik denk dat het in veel gevallen de lijders zelf zijn die het gevoel hebben dat ze dit 'samen met God' op moeten lossen, eerder dan dat het zo rechtstreeks tegen hen gezegd wordt. Het is gewoon een algemeen gevoel in evangelische kringen dat je de dokter hebt voor je lijf en God voor je geest. Vaak is er een groot wantrouwen tegen psychiaters, wat ook wel een beetje te begrijpen valt. En in sommige kringen worden psychische problemen gauw in de sferen van geestelijke oorlogsvoering getrokken. 'Weerstaat de duivel en hij zal van u vlieden!' Dat zegt niemand tegen je als je kiespijn hebt."