Volgende week bij ons
Het was wel het leukste moment van de dag. Helaas heb ik er geen foto van gemaakt, maar Ria toevallig wel van het moment net daarna, wat ook nog een erg leuk moment was. Er waren de hele avond al zulke leuke momenten geweest, en ook na het leukste moment kwamen er nog andere momenten, waar ik ook erg van heb genoten. Het begon ‘s middags al. Harry was vrolijk, Hanneke was vrolijk. Hanneke is altijd wel vrolijk, maar vanmiddag was ze zeker vrolijk, en vanavond was ze nog vrolijker. Met haar vrolijke manier van momenten te openen. Dat werkt aanstekelijk, je steekt elkaar aan met vrolijke openingswoordjes. Maar we hadden ook wat te vieren. Gelukkig kwamen al die lieve mensen om het samen met ons te vieren. Fijn om ze allemaal weer te zien. Yvonne weer te zien, Arjenne, en Henk en Ton en Kees, Maudy, Lies, Jolande, Pim, Paul, Edith, Ron, Menno, Jaap, Anita, en Jan en... ( ) Trude, Trude is er altijd. Wat leuk om Trude altijd te zien. Ranti, opeens kwam Ranti binnen! En Lorna, en Wim, en Lucie en Marie. Op een gegeven moment kon er bijna niemand meer bij. Gek dat er toen ook niet meer mensen bij kwamen, het leek wel een droom, er kwam niemand die er niet meer bij kon. Het was alles bij elkaar, denk ik, een mix van kleine dingen goed gewogen dicht bijeen en toch doorlucht, waardoor we zo’n bubbel van een avond hadden. Volgende week bij ons.
reacties op dit artikel
#1 | 12-11-11 | Marianne
Hoi mensen , sorry is deze opening mij weer ontgaan ,
maar avondrijden ligt me slecht , hak op tak : mag ik
klein probleem melden , vragen wat jullie zouden doen ?
Het gaat om tekst dus het kan net in Halfgouda .......
In NRC van 5/6 nov staat in bijlage LUX interview met
Sanne Wallis de Vries , koeienletters erboven :
IK BEN GEWORDEN WIE IK WAS
dat is de eerste regrl uit mijn gedichtje ,
Ik ben geworden wie ik was
Het bsnge kind in het gras
Die de sprieten een voor een bekeek
Zodat het gazon niet zo geweldig leek
Sanne's moeder schreef het ooit over van een
Schilderij van mij wat ik in de Stadsgalerie had
Geexposeerd , Sanne dropt de regel in De Groene ,
In Tussen de Rails en nu in NRC LUX 5 november .
Steeds zonder bronvermelding , nergens mijn naam .
Alleen dat mamma haar een kaartje heeft gestuurd
Met een gedichtje waaronder deze regel vlak voor
Haar eerste voorstelling .
We zijn nu zo'n 12 jaar verder . Ben ik kinderachtig
Dat ik dit niet leuk vind ?
#2 | 12-11-11 | meelezer
...zou contact opnemen met NRC, vragen of ze je gedicht (plus afbeelding schilderij) zoude willen plaatsen...
#3 | 12-11-11 | cor zwart
je bent niet kinderachtig
dat je dit niet leuk vindt.
zolang je de auteursrechten en/of de rechten op het schilderij
niet op enigerlei wijze hebt overgedragen
berusten die nog steeds bij jou.
formeel gesproken zou je dus bij iedere openbaarmaking
(op welke wijze dan ook) een overeengekomen vergoeding moeten ontvangen.
bij het overschrijven van het gedicht door de moeder zou je daar op hebben moeten wijzen maar een slimme advocaat zou het nu als stilzwijgende toestemming uit kunnen leggen.
juridisch gezien zou, als een verzoek om honorering niet opgevolgd wordt, alleen een gerechtelijke procedure gevoerd kunnen worden.
of het je dat waard is.........
praktisch gezien zou je meisje de vries kunnen verzoeken om naamsvermelding of verdere afspraken met haar kunnen maken.
ook de suggestie van "meelezer" lijkt me wel aardig (pr!!)
mocht ik het mis hebben dan hoor ik dat graag van juridisch beter geschoolden dan ik.
#4 | 12-11-11 | cor zwart
open momentendag.......
#5 | 12-11-11 | Marianne
Oef, maak ik nu geen misbruik van HalfGouda ?
NRC reageert niet , journaliste legt het bij Chef LUX neer ,
Sanne en moeder blijven stil na mijn mailtje aan hen ,
Ik vraag geen geld alleen in rubriek Aanvulling mijn naam .
Het vervelendst vind ik dat ik er zo boos van word .
#6 | 13-11-11 | cor zwart
heb je ook niet zo'n klein zwart boekje
(echt of virtueel)
met namen van mensen
waar je nooit meer iets mee te maken wilt hebben?
#7 | 13-11-11 | Marianne
Cor , jij hebt een Zwartboekje ?
Natuurlijk heeft iedereen wel
Iets dergelijks in hart&hoofd ,
Ik heb een wiebelboekje , mensen
Stappen in en uit . Kijk Hanneke ,
Zij beweegt zich naar het licht ....
#8 | 18-11-11 | Riet Vossestein
Ik weet niet wat je deed Hanneke, maar
je staat er met een schitterend aureool.
Het moet wel goed geweest zijn.
SA Stylish Action
Op de foto zeker.